Oldal kiválasztása

Terhelés-regeneráció egyensúly

Gyakran ismételt kérdések
Mi a pulzusvariancia és mivel több/más, mint a pulzus?

A pulzusvariancia a szívdobbanások között eltelt idő hosszának változását mutatja, vagy nemcsak a pulzust, de pulzus mintázatát is. A pulzus mintázatából pedig következtetni lehet arra, hogy mekkora stressznek van kitéve az adott pillanatban a szervezetünk.

Minden eszköz tud pulzusvarianciát mérni, ami pulzus mérésére alkalmas?

Csupán azok az eszközök képesek a pulzusvariancia mérésére, amelyek képesek minden szívdobbanást rögzíteni. Ehhez pontos mérésre van szükség és nem pedig egy vagy több másodperces időszakonként történő mintavételre, mint amivel a legtöbb piacon elérhető eszköz dolgozik. Ahhoz, hogy valamennyi szívdobbanást rögzíteni tudja az eszköz, képesnek kell lennie akár az 1 ms alatti adatfelvételre (1000 Hz).

Miért fontos a pulzusvarianciával foglalkoznom?

A fenntartható egészség, az öregedési folyamatok lassítása, a magasabb teljesítmény / teljesítőképesség, a kiegyensúlyozott és jó közérzet és a jó minőségű alvás és pihenés állapota csak a magas szintű pulzusvariancia állapotában érhető el, maximalizálható. Minél alacsonyabb a pulzusunk változékonysága, a szervezetünk és azon belül az immunrendszerünk annál védtelenebb a környezet behatásaival szemben, annál nagyobb a kockázata a magas vérnyomásnak, cukorbetegségnek, deréktáji zsír felhalmozódásának, vagy akár a csontritkulásnak. Ebben a legyengült állapotban közérzetünk, szexuális aktivitásunk és a motiváltságunk is alacsony szinten van. Minél alacsonyabb szintre jutunk, annál nehezebb és lassabb a fejlődés, mivel ebben az állapotban a szervezet megújuló képessége is zavart.

Mi kell ahhoz, hogy a pulzusvarianciát mérni tudjam?

A pulzusvariancia mérése ma már akár egy fejlett technológiával rendelkező ujjszenzorral vagy sportövvel is megoldható, ha azokat a megfelelő algoritmussal ellátott alkalmazással használjuk / mérjük.

Milyen sűrűn kell mérnem, hogy megbízható adatokat kapjak?

A legjobb, ha minden nap történik mérés, ha lehet akkor közvetlenül a felkelést követően. Ha ez nem megoldható, akkor a napnak mindig ugyanazon szakaszában. Profi sportolóknál már akár heti 3 mérés is megbízható trendet mutat. Azonban egy átlagembernek heti szinten minimum 5 mérésre van szüksége, hogy a heti adatok trendje a valóságot tükrözze és ne torzítsa azt egy-egy kiugró nap.

Megbízható-e, ha optikai szenzorral rendelkező órával mérek?

A csuklón történő pulzusvariancia mérés jelenleg nem megoldott, bár több szolgáltató állítja a saját termékéről mindezt, így a pulzusvariancia mérésére jelenleg a CoreSense ujjszenzor, megfelelő pontosságú pulzusmérő öv vagy testszenzor illetve a hagyományos vagy Holter EKG képes csupán.

Méresse fel egészségi, fittségi állapotát a TestStúdióban!